The Karate Kid
De 12-jarige Dre Parker (Jaden Smith) kon het populairste kind van Detroit zijn geweest, maar zijn moeders (Taraji P. Henson) baan bracht hem naar China. Dre valt direct voor zijn klasgenote Mei Ying - de gevoelens zijn wederzijds - maar culturele verschillen maken dit onmogelijk. Dre's gevoelens maken een vijand van Cheng, de pestkop van de klas. In het land van kung fu, kent Dre een beetje...