Savannah, Georgia, de woelige jaren '30. Kapitein Rannulph Junah was ooit een veelbelovend golfspeler. Na de oorlog is hij verbitterd geraakt en zijn interesse voor het spel is verdwenen. Toch gaat hij akkoord om een partijtje te spelen tegen twee golfkampioenen, Bobby Jones en Walter Hagen. Junah wordt hierbij bijgestaan door Bagger Vance, zijn mysterieuze caddie.