Tessa Connover (Katherine Heigl) heeft het zwaar wanneer haar ex, David (Geoff Stults), zich heeft verloofd met Julia Banks (Rosario Dawson), waarbij Julia niet alleen in hun oude huis komt te wonen, maar ook nog deel gaat uitmaken van het leven van hun dochter Lilly (Isabella Rice). Julia probeert haar weg te vinden in haar nieuwe rol als echtgenote en stiefmoeder, en denkt eindelijk de man van haar dromen te hebben gevonden en de man die kan helpen om haar pijnlijke verleden achter zich te laten. Maar Tessa’s jaloezie neemt al snel ziekelijke vormen aan en ze probeert er alles aan te doen om Julia’s droom in de ultieme nachtmerrie te veranderen.