Upstream Color
De relatie tussen een man en vrouw wordt hechter en serieuzer als ze verstrikt blijken te zitten in de levenscyclus van een tijdloos organisme. Hun eigen identiteit blijkt niets meer dan een illusie als beiden de strijd moeten aangaan met de losse fragmenten van hun verwoeste levens.