Wine Masters: Campania
Campania werd ‘Campania Felix’ genoemd door de Romeinen, wat ‘het gelukkige land’ betekent. De Romeinen beschouwden het als de beste plek om wijnstokken te verbouwen. Mastroberardino was de enige die geloof bleef houden in de inheemse Aglianico-druif uit het Taurasi-gebied. Sommigen noemen dit archeologische wijnen, anderen noemen het de Barolo van het zuiden. Burton Anderson: “Barolo zou de Aglianico van het noorden genoemd moeten worden, want die was er eerder.”