3Hz
Felix (13) beleeft de ideale zomer met zijn beste vrienden Sammy (13) en Noor (12). Ze hangen rond bij de zwemplas, waar ze in het water spelen en filmpjes maken. Dan doet Felix een ongelofelijke ontdekking: Felix' gele vintage walkman pikt geluiden op uit het jaar 1989! Felix en zijn vrienden luisteren gefascineerd naar de gekke, coole en grappige klanken uit de lang vervlogen eighties… Maar Felix hoort ook iets verontrustend. Zijn eigen moeder Marijke was in 1989 iets duisters op het spoor. Marijke is recent overleden en Felix gelooft dat haar zoektocht misschien iets met haar dood te maken heeft. Samen met zijn beste vrienden en Ella (13), een coole meid die nieuw is in Roegerhout, gaat Felix op onderzoek uit. Al snel leiden hun aanwijzingen naar EternoFarma, een farmaceutisch bedrijf in het dorp. Door de zoektocht naar de waarheid over de dood van zijn moeder, ontdekken Felix en zijn vrienden een naderend milieuschandaal. Maar hoe is alles met elkaar verbonden? En kunnen ze een milieuramp voorkomen voor het te laat is?
Na de dood van zijn moeder ontdekt Felix dat zijn walkman iets bijzonders kan. Samen met Sammy en Noor vangt hij een verontrustend gesprek op over een moord in 1989.
Felix Ontdekt Een Link Tussen Zijn Mama En Het Mysterie
Felix komt via de walkman erachter dat zijn moeder iets met het mysterie te maken heeft en gaat samen met zijn vrienden Noor en Sammy op onderzoek in haar ouderlijk huis.
De vrienden maken kennis met Ella en proberen het dagboek van Felix' moeder te ontcijferen. Ondertussen probeert Thomas de band met zijn zoon te versterken.
Felix beseft dat EternoFarma iets te maken heeft met de ziekte van zijn moeder en hij is op zoek naar antwoorden. Ze gaan op onderzoek bij EternoFarma.
Sammy, Noor, Ella en Felix zetten de achtervolging in en volgen Theo's spoor in 1989. Hij zal zeker antwoorden hebben die hen verder gaan kunnen helpen.
Patricia komt erachter dat haar vader vreemde beslissingen nam in het verleden en dat Theo een belangrijke schakel vormt in het verhaal. Ook Felix zet Theo onder druk.