Darkness - Those Who Kill
Jan Michelsen onderzoekt de verdwijning van een jong meisje, Julie, en vindt verbanden met een zaak van tien jaar geleden. Louise Bergstein, een experte op het gebied van seriemoordenaars, is betrokken bij het onderzoek.
Jan en Louise proberen de persoon achter alle ontvoeringen te identificeren en komen uit op Anders Kjeldsen, een man die eerder is gearresteerd voor verkrachting.
Jan en Louise vinden drie vrouwen met afgesneden vingers op een boerderij met connecties met Anders Kjeldsen. Emma en Julie proberen te ontsnappen.
Louise beseft dat de dader niet alleen werkt. Emma slaagt erin contact op te nemen met huiseigenaares Stine en probeert haar te overtuigen haar te helpen ontsnappen.
De jurk van Natasha, het eerste slachtoffer, wordt gevonden en het blijkt dat Anders die verborgen heeft gehouden. Ondertussen verliest Stine haar grip.
Anders wordt officieel gezocht en Louise vermoedt dat hij een vrouwelijke partner heeft. De drie vrouwen op de boerderij worden geïdentificeerd en de politie beseft waar ze hun moordenaar misschien hebben ontmoet.