Doug de jonge robot voelt dat er in het leven meer moet zijn dan alleen maar feiten. Terwijl andere robots zich aansluiten voor hun dagelijkse download, gaat hij op pad om samen met zijn beste vriendin Emma de wonderen van de mensenwereld te ontdekken.