Ed Stafford: Left for Dead
Ed begint zijn reis in een mangrovebos met een getijdesysteem in Madagaskar waar hij wordt verrast door snel opkomend water. Hij probeert in tien dagen een vissersdorp te bereiken.
Ed wordt gedropt in het uitgestrekte en afgelegen Altajgebergte. Om een nomadisch dorp aan de Russische grens te bereiken, moet hij harde wind en ijzige temperaturen trotseren.
In Laos wordt Ed geconfronteerd met een gebied waar onzichtbare gevaren schuilen. Het prachtige landschap is bezaaid met duizenden landmijnen uit de Indochinese oorlog.
Ed is op de afgelegen Boliviaanse hoogvlakten, in 's werelds hoogste en droogste woestijn. Hij moet in de verzengende hitte een uitweg uit de gevaarlijke ravijnen zien te vinden.
Na op de Pacifische kust van Panama te zijn gedropt, onderneemt Ed een loodzware 10-daagse tocht door de Darién. Kan hij een uitweg vinden uit de zeer moeilijk begaanbare jungle?