Zestien getalenteerde visagisten werken in teams van twee om een origineel buitenaards dier te maken.
De visagisten krijgen twee dagen om gedetailleerde make-up op basis van verschillende boeken te bedenken.
De visagisten strijden in een Foundation Challenge geïnspireerd op een Rorschachtest voor immuniteit.