Het etherische wit
Jim en Ela zijn opgelucht als ze Kin vinden, maar het weerzien is bitterzoet: hun dochter reageert niet meer, een schulp van zichzelf. De overlevenden bereiden zich voor op een gevaarlijke reis door de woestijn richting Atis, de mijnhoofdstad Sandoz.
Het reddingsteam ontmoet de anderen. Terwijl ze dichterbij komen, wil Lila graag haar partner zien. Diera waarschuwt Dog en Morrison voor haar emotionele toestand.
Onder de invloed van White lopen Ela en Jim zij aan zij, gevoelloos, afstandelijk, zonder pijn of wrok. Voor het eerst praten ze openlijk over Kin's mislukte operatie.
Jim en Ela, nu vrij van White's invloed, verzoenen zich. Kort daarna roept Morrison hen op: hij heeft een voorstel. Ze accepteren het en laten Kin achter onder de zorg van Rude.