Deze angstaanjagende prequelserie gaat terug naar 1962 om de oorsprong te achterhalen van het wezen dat bekendstaat als Pennywise de Clown.
Terwijl vier buitenbeentjes zweren hun vermiste klasgenoot te vinden, wordt majoor Leroy Hanlon met gemengde gevoelens ontvangen op de luchtmachtbasis van Derry.
The Thing in the Dark
Terwijl Charlotte en Will hun weg zoeken in hun nieuwe leven in Derry, maakt Ronnie zich zorgen over het lot van haar vader.
Terwijl Leroy, Pauly en Dick op zoek zijn naar een nieuwe opgravingslocatie, proberen de kinderen visueel bewijs te vinden van de verschijnselen die ze hebben meegemaakt.
Terwijl de kinderen steeds angstaanjagender ervaringen meemaken, probeert Charlotte zich sterk te maken voor Hank en voert generaal Shaw zijn inspanningen op.
Terwijl het leger Neibolt Street binnenvalt, gaan de kinderen met hun eigen doel naar de riolen.
Geplaagd door duistere visioenen krijgt Dick een verrassing bij de Black Spot. Ondertussen worden de kinderen elk geconfronteerd met hun eigen uitdagingen.