De negenjarige Jane is milieuactivist in spe en wil bedreigde diersoorten redden. Geholpen door haar levendige fantasie beleeft ze met haar beste vrienden David en Greybeard de chimpansee grootse avonturen om wilde dieren over de hele wereld te beschermen.