Lost Monster Files
Een team van experts met exclusieve toegang tot Ivan Sandersons herontdekte cryptide archief zal zijn meest fascinerende wezens analyseren met behulp van moderne technologie.
Thunderbird of Pennsylvania
Het team verkent waarnemingen van grote roofvogels in Chestnut Ridge, Pennsylvania. Ze ontdekken wat volgens Sanderson de mysterieuze dondervogel is.
Het team duikt in het moordmysterie rond de Minnesota Wildman. Ze doen een belangrijke vondst bij de boerderij waar het lichaam het laatst is gezien.