Pride and Prejudice
De komst van Mr Bingley zorgt voor opwinding bij de Bennets. Mrs Bennet rekent erop dat een van haar dochters het hart van de aristocraat verovert.
Mr Collins, een verre neef van Mr Bennet, kondigt per brief zijn bezoek aan Longbourn aan, het huis dat hij erft wanneer Mr Bennet overlijdt.
Darcy, afgewezen door Elizabeth, keert terug naar Rosings Park. Hij schrijft haar een brief waarin hij Wickhams ware aard onthult.
Darcy heet Elizabeth en haar tante en oom van harte welkom op Pemberly en stelt Elizabeth voor aan zijn zus Georgiana.