The darkness
Detective-inspecteur Hulda Hermannsdóttir onderzoekt een schokkende moordzaak terwijl ze in het reine met haar eigen persoonlijke trauma's probeert te komen.
Wanneer er nog een slachtoffer vermist raakt, moeten Hulda en Lukas onderzoeken hoe de zaken met elkaar verbonden zijn.
Terwijl de zaak van de twee vermiste vrouwen zich ontvouwt, ontdekt Hulda de feiten over Dimma's dood.
Het onderzoek van Lukas en Hulda vordert naarmate ze meer te weten komen over de politieke en juridische corruptie.
Nadat ze ontdekt heeft wie Katja heeft vermoord en Elena heeft ontvoerd, zit Hulda opgesloten met de moordenaar.