The Machinery
Olle wordt wakker op een veerpont zonder dat hij weet hoe hij daar is terechtgekomen of waarom er een tas vol met geld, een skimasker en een pistool naast hem staat. Hij slaat op de vlucht.
Olle overhandigt het wapen en het geld niet aan de politie, maar verbergt de tas in het huis dat hij samen met Josefin bouwt. Nina vindt bewijs dat aantoont dat Olle achter de overval zit.
Olle probeert de vrouw te vinden die hij heeft ontmoet. Het spoor leidt naar een scheepswerf waar hij zijn jeugdvriend Tom ontmoet, die zich afvraagt waar Olle de afgelopen 20 jaar is geweest.
Nina en de politie vinden het lichaam van Nikolai, maar zijn gezicht is onherkenbaar. Olle ontdekt dat iemand zijn hele leven in kaart heeft gebracht. Tom kent een sleutelpersoon in het complot.
Monika pakt de tas met 30 miljoen kronen en gaat naar huis om in te pakken en het land te verlaten. Maar Olle wacht haar op en het blijkt dat ze elkaar beter kennen dan je zou denken.