Tracked
De zeven overgebleven teams worstelen in de extreme bush van Fiordland. Bovendien beginnen er scheuren te ontstaan ​​tussen teamgenoten wanneer ze volledig verdwalen.
De teams moeten een levensgevaarlijke gletsjer trotseren en daarna brengen ze twee zware dagen door in de wildernis. Een van de teams maakt een fout in het zicht van de trackers.
Team Oranje verliest zijn kaart weer, waardoor er meer wrijving ontstaat. Bovendien komt Team Blauw onder zware druk te staan, omdat ze strategisch doelwit zijn van de overgebleven teams.
Tijdens de 24 uur durende uitdaging worden teams dag en nacht achtervolgd door de trackers.
Nu er nog maar vier teams over zijn is de druk om aan de meedogenloze trackers te ontkomen groter dan ooit. En een ruzie leidt tot een catastrofale reeks gebeurtenissen.