When Sharks Attack
Van de Amerikaanse kusten tot exotische stranden over de hele wereld, het aantal haaienaanvallen is toegenomen in de afgelopen 50 jaar. Veel van de aanvallen vinden plaats op nieuwe en verrassende locaties. National Geographic onderzoekt deze aanvallen om te zien wat er invloed heeft op de meest gevreesde vissen uit de natuur.
Ondanks zijn faam als filmlocatie voor de beruchte film Jaws, is Cape Cod lange tijd een vredige toeristenbestemming geweest zonder haaienaanvallen in bijna 80 jaar. In 2012 veranderde dat allemaal. Ontdek samen met haaienexperts dr Greg Skomal en dr Dan Huber de fascinerende en unieke omstandigheden die een roofdiernachtmerrie hebben gecreëerd voor de strandgemeenschap.
De kust van Carolina beschikt over 1.200 km aan veilige zandstranden, waardoor het een eersteklas toeristische bestemming is, maar in 2015 werd deze hotspot voor familievakanties een hel door haaienaanvallen. Dag na dag hadden volwassenen en kinderen gevaarlijke ontmoetingen, met in totaal 16 slachtoffers. Ledematen werden verloren, levens zijn veranderd en we zijn op een missie om erachter te komen waarom.