S1, E4: Cæsar forsøker å befeste sin stilling i Roma. Atia holder en fest for ham. Vorenus blir forretningsmann. Cæsar overlater Quintus Pompeius til Pompeius. Han tilbyr en våpenhvile som han vet at Pompeius ikke kan akseptere.