Carny
Frankie (Gary Busey) og Patch (Robbie Robertson) har et system. Frankie bruker klovnesminke og sitter i bur over et lite basseng mens han skriker fornærmelser til forbipasserende. Patch er ute og tar penger fra de som gjerne vil få Frankie til å ta seg en dukkert. De to kameratene tjener greie penger på å reise fra by til by med denne opptredenen. Så dukker Donna (Jodie Foster) opp. En karismatisk trio gir liv til denne historien om sirkuslivet som er like stemningsfylt som en tur på et hvilket som helst tivoli i USA. Faktisk er musikkmannen Robertson, som var medprodusent og skrev historien som manuset er basert på, en tidligere sirkusansatt. Han og hans samarbeidspartnere sørger for at de imponerende scenene og de unike personlighetene i denne filmen rett og slett blir uforglemmelige.