Livid
Regissør-teamet Alexandre Bustillo og Julien Maury ble verdenskjente blant skrekkfans, da de i 2007 debuterte med den ultra-blodige og gjennomført ubehagelige ’Inside’. Nå er de endelig tilbake, og med ’Livid’ slår de fast at de hører til blant den absolutte eliten innenfor fransk nybølge-horror og samtidig har et godt grep om den overnaturlige sjangeren. Filmen er en både vakker og marerittaktig skjebnefortelling om den unge piken Lucie som sammen med et par venner bryter seg inn hos en syk, gammel og meget velstående kvinne som vokter over en fryktelig hemmelighet.