M. Butterfly
René Gallimard is a diplomat from France who has been sent to Beijing. While acclimating to life in China, Gallimard meets and becomes enamored of Song Liling, an opera singer who wears traditionally ornate dress and makeup. The two begin a relationship, but, unfortunately for Gallimard, there is much about Song that he doesn't know. Among the revelations that Gallimard must contend with is the discovery that his lover is a man.