Basic Bitch
Anine, Ingrid, Madeleine and Julie are four friends with a simple philosophy: Enjoy life while you can, stick together, and never forget that it’s better to be a 9/10 in Tønsberg than a 4/10 in Oslo.
The Hottest Girls Born in ’94
Anine, Ingrid, Madeleine and Julie were the hottest girls born in Tønsberg in ’94 – and they still are. All the others have left town. Their friendship is their fortress, but outside its safe walls, heartbreak, expectations and demands lurk.
The Funniest Thing Julie’s Ever Heard
Madde is looking forward to start working at her father’s psychiatry clinic, but one of the other co-workers steals her dad’s attention. Jon accuses Julie of not being funny, which is the funniest thing Julie’s ever heard.
Anine is hungover and falsely tells her boss that she’s pregnant. Before long, the whole workplace has heard the good news. Julie and Madde discover that they may have ruined their old teacher’s life. Now, they want to apologize.
It’s Julie’s birthday, and the girls are planning a surprise party. During the preparations, Anine shares the news of her pregnancy – and this time it’s no lie. Ingrid finally breaks up with Jan Markus.
Julie gets tired of waiting for Jon to propose, so she takes matters into her own hands. Anine goes home to mom with big news, but little brother Stian steals the show. Madde struggles at work.
The girls are ready for the yearly party on the pier. Julie seizes the opportunity to show that she’s single again and revives her old nickname. Madde tries to hit on Molle, but faces stiff competition from some chicks from Oslo.