Berlin 1945
I begynnelsen av 1945 lever folk i Berlin under innbilningen av at de vil overleve krigen. Men ettersom krigen nærmer seg storbyen knuser den alt under seg og viser ingen nåde.
Slaget om Berlin er i gang og maktene som snart skal seire rykker inn skritt for skritt. Den 30. april vaier Sovjetunionens røde flagg over Riksdagen, og Adolf Hitler tar sitt liv.