Denne komedien handler om gruppe nære venner som møtes på verdens verste opplæringsinstitusjon - Greendale Community College.
Annies drøm om å være en eks-fotballspillers kjæreste er i fare når Jeff blir presset til å få Troy med på Greendales fotballag.