Dora og vennene
Gjør deg klar til store eventyr med Dora og vennene hennes. Dora begynner å bli voksen! Hun har flyttet til en storby som heter Playa Verde, begynt på en ny skole og har mer å gjøre enn noen gang.
Hundedagen
Dora hjelper hunden Cusco med å finne igjen brødrene sine og tar dem med til adopsjon.
Dora, Alana og Pablo hjelper Celia med å overbevise faren, borgermesteren i Baila, om å tillate dansing igjen.
Dora og Pablo møter den slemme magikeren Victor i en duell for å få tilbake Papis magiske hatt.