Knips Quickatooen; Hermegåsa parrot
Bestemor viser Dora et fotoalbum med bilder av fugler, men én fugl mangler: Quickatooen. Dora bestemmer seg for å finne den.; Dora og Boots prøver å finne moren til en babypapegøye som heter Parrot, men den gir seg aldri med å herme etter Boots!