Dostoyevsky
Vitello utveksler meldinger med morderen, og må håndtere Ambra og narkotikaavhengigheten hennes.
Vitello føler seg sveket i etterforskningen, og følger et spor som leder ham til et gammelt barnehjem.
Vitello finner ut hvem Dostoevsky er: et tidligere offer av barnehjemmet under en mørk innflytelse.
Vitello sporer opp Esposito, som skaffer våpen for Dostoevsky, og bruker ham til å lokke til seg morderen.
Når Vitello vinner en skyteepisode mot Dostoevsky, tvinger han ham til å skrive et siste brev.