Expedition X
Eventyreren Josh Gates og forskerne Phil Torres og Jessica Chobot undersøker paranormal og utenomjordisk aktivitet så vel som mystiske skapninger.
Mothman Phenomenon
Jessica Chobot og Phil Torres tar for seg legenden om «møllmannen». De leter etter spor i en gammel avsperret bunker og i en av flyvåpenets topphemmelige baser.
Phil Torres og Jessica Chobot akter å finne ut hva som egentlig foregår på Island of the Dolls - et farlig sted som lokalbefolkningen lenge har holdt seg unna.
Jessica Chobot og Phil Torres undersøker et merkelig fenomen som har hjemsøkt Mammoth Cave i mange generasjoner. Hva kommer de til å oppdage?
Phil Torres og Jessica Chobot følger merkelige lyskuler til en aktiv vulkan i delstaten Washington. De vil finne ut hva som forårsaker det uforklarlige fenomenet.