Gargoyles
De resterende gargoylene er fordømt og må sove i 1000 år. David Xanatos kjøper og flytter slottet til New York, gargoylene vekkes til live og slottet blir angrepet.
Gargoylene skaffer tilbake de manglende diskettene og overleverer dem til Xanatos. Elisa informerer dem om at angrepene ble iscenesatt av Xanatos for å fullføre Steel Clan, en form for gargoyle-roboter.
Ved hjelp av sin assistent Owen Burnett bestemmer Xanatos seg for å teste gargoylene mot Banden, en gruppe TV-helter som også er godt trente leiesoldater.