Dr. Houses fremgangsmåte blir stilt spørsmål ved når han behandler en nonne for det han tror er allergi uten å skjønne at det er nonnens fortid som hjemsøker henne.
Kasusen med en schizofren mor med en dødelig sykdom og hennes tenåringssønn som har byttet på foreldrerollen, er spesielt interessant for dr. House.