I 2004 la Ewan McGregor og Charley Boorman ut på motorsykkeltur, 3200 mil gjennom 12 land og 19 tidssoner på bare 115 dager. I første del av Long Way-serien, oppnådde bestekompisene drømmen - mot alle odds.