Luther
Idris Elba spiller den ukonvensjonelle detektiven John Luther, en briljant, men prøvet mann besatt av ondskap i en gudløs verden.
Luther må overliste en skarpskytter som dreper politimenn. Når antallet døde stiger, må han prøve å finne drapsmannens motiv.
Luther mistenkes for mord og går på rømmen for å prøve å bevise sin uskyld. Med Alices hjelp vil han hevne seg på den virkelige drapsmannen.