Phoenix Rising
«Phoenix Rising» ser nærmere på Evan Rachel Woods personlige reise fra å overleve vold i nære relasjoner til å bidra til politisk endring for å sikre rettighetene til andre overlevende.
Etter å ha hjulpet å få gjennom lover mot vold i hjemmet, deler Evan Rachel Wood sin egen historie om hvordan hun ble mishandlet av rockeikonet Marilyn Manson.
I solidaritet med andre ofre snakker Wood med etterforskere og gjør seg klar for å offentliggjøre navnet på overgriperen sin for første gang.