Nesten 30 år etter at dr. Sam Beckett gikk inn i Quantum Leap-akseleratoren og forsvant, må et nytt team starte prosjektet på nytt. Ledet av dr. Song ønsker de å forstå mysteriene bak maskinen og dens skaper.
Ben blir transportert tilbake til 1898 og til den rustikke grensebyen Salvation.
Ben og Addison befinner seg plutselig i San Francisco under det historiske jordskjelvet i 1989.