Rogue Heroes
«Rogue Heroes» er en dramatisert gjenfortelling av hvordan verdens beste spesialstyrker ble stiftet av rebeller fra den britiske hæren i ørkenen i Nord-Afrika under andre verdenskrigs mørkeste dager.
David Stirling og Jock Lewes er frustrert av den militære ledelsen og legger en plan for å sende fallskjermjegere inn i ørkenen for å angripe fiendens styrker fra bak frontlinja.
På sykehuset pønsker Stirling på Lewes’ idé om å angripe fienden bakfra og legger en dristig plan for å få godkjennelse fra general Auchinleck på GHQ.
Paddy innvier de frie franske soldatene med uortodokse treningsmetoder mens Stirling leder et raid på Benghazi sammen med statsministerens sønn, Randolph Churchill.
Et møte med Winston Churchill ender i at SAS legger ut på sitt hittil dristigste oppdrag. Suksessen gjør at de blir offisielt anerkjent, men Stirling får fryktelige nyheter.