Sebrarommet
Når en elev ved den berømte internatskolen Tuna Kvarn blir funnet død, blir etterforskerne møtt med en mur av stillhet. Mistankene rettes snart mot elever fra en vanskeligstilt skole i nærheten.
Erastes Anoteri
Det er semesterstart på internatskolen Tuna Kvarn og på den kommunale skolen Holmered. Hugo, Caroline og Philip forbereder seg på årets valg i Sebra-rommet, mens Nasim bærer på en hemmelighet.
Under overflaten
Et lik blir funnet i Svartån og flere personer fra gårsdagen har forsvunnet. Et urovekkende klipp spres av en ukjent person. Carl presenterer sitt nye investeringsprosjekt på en uvanlig måte.
Forberedelser er i gang for to fester - Philips "hjemmefest" og Carls årlige gjenforening. Politiarbeidet fortsetter, mens festene bringer noen mennesker nærmere hverandre, og noen lenger fra hverandre.
Sara får et uventet besøk fra fortiden. Caroline presser Hugo. I mellomtiden tar William en enorm beslutning. Filips romantiske planer går i vasken, mens Isaac får komme inn i varmen.