Silicon Valley
Richard og programmerervennene, Big Head, Dinesh og Gilfoyle, drømmer om å gjøre det stort. Da det blir klart at Richard har utviklet en kraftig datakomprimeringsalgoritme til nettesiden sin, blir han oppvartet av to store Silicon Valley-investorer.
The Cap Table
Richard og Erlich får vite at Peter Gregory ikke betaler før de har en levedyktig forretningsplan, noe som inkluderer en redusert stab. Gilfoyle og Dinesh viser at de er en ressurs, mens Big Heads plass i selskapet er mindre sikkert.
Mens Gavin Belson begynner å hype "Nucleus,", en konkurrerende komprimeringsplattform, får Richard vite at navnet "Pied Piper" allerede er registrert, noe som tvinger ham til å forhandle. Imens går Erlich på en visjonsjakt for å finne et nytt firmanavn.
På en fest lover Richard i fylla at Erlich skal få bli styremedlem, noe han senere angrer på. Richard sliter med å sette ord på Pied Pipers visjon til en presentasjon, senere oppdager han en interessant kobling mellom Peter og Gavin Belson.
Erlich får en grafittikunstner til å lage Pied Pipers nye logo, og resultatet blir kontroversielt. Jared prøver å gjøre selskapet mer effektivt. Richard får vite at han bare har åtte uker på seg til å forberede en demonstrasjon til TechCrunch-konferansen.
Richard føler seg truet når en beryktet hacker blir ansatt for å hjelpe til med Pied Pipers nettsky. Erlich og Dinesh konkurrerer om oppmerksomheten til Tara, Gilfoyles kjæreste som er på besøk. Jared blir ført bak lyset.