Når en rivaliserende klubb plyndrer dem og ødelegger våpenlageret, utøver Samcro (Sons of Anarchy Club Redwood Original) sin egen rettferdighet når de henter våpnene sine.
Når den unge datteren til en fremtredende Charming-familie overfalles under et karneval som er på gjennomreise, legger Samcro press på myndighetene for å fange angriperen.
Klubben reiser til Nevada for å lagre våpen hos broderklubben The Devil's Tribe. Mayaene utgjør en trussel, og Clay bestemmer seg for å oppgradere dem til prospects, et offisielt SOA-charter. Tara's eks, ATF-agent Kohn, begynner å undersøke Samcro.
Gemma er vert for en pengeinnsamling i byen, noe som bringer det tidligere klubbmedlemmet som var ansvarlig for Opies arrestasjon tilbake til byen, og i direkte konflikt med Jax og Opie.
En liten tjeneste for Pineys gamle krigsfrende blir til et stort problem for SAMCRO. Clay er arrestert, og må Jax trå til for å håndtere situasjonen. Gemma håndterer problemer knyttet til egen alder, og ankomsten av en kjent sweetbutt (jente hangaround) med uklare intensjoner.