Stargate SG-1 starter der suksessfilmen sluttet, når SG-1-teamet drar ut for å utforske mysteriene rundt Stargate og verdenene utenfor, i den pulshamrende serien som ble et verdensomspennende fenomen og en sci-fi klassiker.