Supernatural tar seerne med på en reise inn i det uforklarliges mørke verden. For over 20 år siden mistet Sam og Dean moren sin til en demonisk kraft. Nå er de på jakt etter demonen som ødela familien deres, oppdager de vesener som mest sannsynlig bare finnes innen folklore eller overtro – vampyrer, ånder og til og med blodige klovner.
I Wisconsin får Sam og Dean vite at en sint ånd av en gutt som kan reise gjennom vann tar hevn på enkelte av byens innbyggere for en hemmelighet som ble begravd for lenge siden.