The Killing
På den siste arbeidsdagen hennes trekkes drapsetterforsker Sarah Linden inn i en ny sak om tenåringen Rosie Larsen som er forsvunnet. Mitch og Stan Larsen prøver desperat å finne datteren når de får vite at hun ikke møtte opp på skolen. Valget nærmer seg, og byrådsmedlem Darren Richmond forbereder seg på et viktig møte med ordføreren.
Etterforskningen på Rosies drapsmann starter med at Sarah og Holder avhører foreldrene til den savnede jenta, Stan og Mitch, samt Rosies venner og byrådsmedlem Richmond. Rosies skole blir et mulig åsted når Sarah og Holder avdekker sjokkerende bevis på skolens område. Mitch og Stan er knust av sorg og må takle reaksjonene etter tapet av datteren.
Sarah og Holder presser Jasper for å få svar og intervjuer en ny mistenkt. Stan og Mitch er følelsesmessig sårbare når de planlegger datterens begravelse. Sterling avslører overraskende sannheter om bestevennen Rosies liv. Mens valgkampfinansieringen skranter, deltar Richmond på en elegant fest i håp om å få pengestøtte. Sarah og Holder sliter med å få brikkene i etterforskningen til å falle på plass.
Sarah og Holder avhører familien og naboene til en mistenkt. Spenningen stiger mellom Richmond og Gwen mens teamet hans forbereder seg på en viktig debatt med ordføreren. Rosies begravelse finner sted. Stan tar saken i egne hender.