The Peripheral
Fanget i en småby uten mange fremtidsutsikter, er Flynne Fisher en genial gamer med en drittjobb for å forsørge sin veteranbror og syke mor. Når broren ber om hennes hjelp med å spille et avansert videospill kjent som en Sim, ser Flynne noe hun ikke skulle sett, og bringer ekte fare til familiens dørstokk.
Leiesoldater raider familiehjemmet. For å finne svar, går Flynne tilbake til headsettet og finner ut at det ikke var et spill, men en tidsmaskin som går 70 år inn i fremtiden. Flynne inngår en avtale med Wilf og Lev om å hjelpe dem med å finne Aelita.
Flynnes helse blir verre. Wilf besøker Flynne i Clanton og vennskapet blir dypere. Flynne finner ut sannheten om fremtiden sin.
Flynne og Wilf oppdager Aelitas tilknytning til neoprimene, som vil ødelegge London slik vi kjenner den. Inspektør Lowbeer dukker opp i London og krever å møte Flynne, Burton og Conner.