The Ripple Effect
These entrepreneurs changed action sports and youth culture. Their game-changing products, brands and breakthroughs have become larger than life, with influence still relevant today.
Jack O’Neill’s passion for the sea was powerful enough to change the world of watersports. His innovation in design and knack for marketing pioneered the modern surf industry.
Predicting the behaviour of the ocean was deemed impossible until Sean Collins cracked the code. His research came from a desire to surf perfect waves, but his findings had a bigger global impact.
School friends Justin Kan and Emmett Shear played with numerous business ideas before they cracked the code and changed the way people look at video games with the online esports network Twitch TV.