Den som dreper - Mørket
Jan Michelsen etterforsker forsvinningen av en ung jente, Julie, og finne forbindelser til en ti år gammel sak. Louise Bergstein, ekspert på seriemordere, blir satt på saken.
Jan og Louise prøver å identifisere personen som står bak kidnappingene og mistenker Anders Kjeldsen, en mann som tidligere har blitt arrestert for voldtekt.
På en gård som Anders Kjeldsen besøkte som barn, oppdager Jan og Louise tre kvinner som alle har fått en finger kuttet av. Emma og Julie prøver å rømme.
Louise innser at gjerningsmannen ikke jobber alene. Emma klarer å komme i kontakt med huseieren Stine og prøver å overtale henne til å hjelpe henne med å unnslippe.
Anders blir offisielt etterlyst, og Louise mistenker at han har en kvinnelig partner. De tre kvinnene på gården blir identifisert, og politiet innser hvor de kan ha møtt sin drapsmann.