Varg Veum
Varg Veum er på jakt etter en klients stjålne bil som viser seg å ha blitt brukt i et ran. Klienten Jonas blir drept og politiet mistenker ekskona for å være morderen.
To kvinner blir funnet myrdet. Et av ofrene er en av Varg Veums gamle kjærester og den nåværende konen til hans venn Jacob. Varg kastes ut i jakten på en seriemorder.
Varg Veum blir satt på en sak om å finne en ansatt, Arne, i et oljeselskap som er savnet. I Arnes leielighet finner Varg en død kvinne uten hode i kjøleskapet.
Varg Veum nekter å hjelpe politikeren Marit Holm, som har mottatt trusler for sitt kandidatur som partileder for et høyreorientert parti. Først etter et mislykket mordforsøk på hennes partikollega Einar Bergene, velger Veum å hjelpe Marit.