D. Wade: Life Unexpected
Beginning with never-before-revealed details about his life growing up in Chicago, continuing on through his emergence as a star at Marquette and then with the Miami Heat, “D. Wade: Life Unexpected” covers every chapter of Wade’s path. From dealing with drug raids on his house as a young child; to becoming a father as a college sophomore; to the long and painful custody battle for his children years later; to his relationship with his wife, actress Gabrielle Union-Wade, and the challenges they’ve encountered; and embracing his child Zion’s gender identity, the film does not shy away from any difficult topic. And with never-before-viewed behind-the-scenes basketball footage – including extensive coverage of the free agency drama of 2010 and the moment Wade found out LeBron James was coming to the Heat – to interviews with pivotal people from his life and career including Carmelo Anthony, Chris Bosh, Udonis Haslem, Pat Riley, Gabrielle Union-Wade - it’s a memorable look back at one of the defining careers of this generation. For Wade, it’s all an opportunity to tell his story, his way, no holds barred, no questions avoided. For sports fans, it’s a chance to see a legend in a whole new light, and discover just how extraordinary – and unexpected – the life of Dwyane Wade has been.