The Dancer
French singer/actress Soko (Augustine) and Lily-Rose Depp lead a star-studded cast in Stéphanie Di Giusto’s spectacularly mounted screen biography, inspired by the true story of two rival pioneers of modern dance and theatrical performance in late 19th-century Paris. Nothing in her background destined Loïe Fuller (Soko), born in the American Midwest, to become the toast of the Belle Epoque cabarets or to perform at the Paris Opera. She never faltered in the quest to perfect her art but it was Loïe’s meeting with Isadora Duncan (Depp) a beautiful young prodigy hungry for glory that threatened everything.