Animal ER
Tens of thousands of animal patients are treated at Houston's Gulf Coast Veterinary Specialists every year. The skilled staff are documented as they use specialist skills and advanced technology to heal animals.
Tiger Emergency
Nia, a white Bengal tiger, is being brought in for an ovariohysterectomy, which is a first for Gulf Coast Veterinary Specialists.
PO'ed Python
The staff see several exotic animals and many dogs with advanced health concerns including Mikka, a 5.5m reticulated python.
Damon, a rescue dog found bleeding and missing a paw, is a candidate for an artificial limb, a potentially life-changing procedure.
GCVS comes to the aid of the Houston Humane Society after they receive over 200 neglected animals that were confiscated during a pet store raid.
At Houston Zoo, Chaos, a 17-year-old chimpanzee, undergoes two root canals from veterinary dentist Dr Chanda Miles.
A bighorn ram arrives at the surgery after suffering a dog attack; Chloe, a Catahoula cur, is rushed in after an accident with a cat toy.